Hellurei!!!!
No, tämänkertainen aiheemme on kirja-arvostelu... joten tässä minun kirja-arvosteluni.
Kirjan nimi: Ram ja linnunkuvainenruukku Kirjailian nimi: Maijaliisa Dieckmann Kirja painovuosi ja -paikka: Juva 1993 Päähenkilö: Ram Tapahtumapaikoja: (Kivikausi) metsä, koti, järvenranta ja keramiikka työpaja Mielestäni kirjani oli hyvä ja mielenkiintoinen. Kirja on hyvä koska siinä ei ole mitään nykypäiväisiä asioita. Siitä kyllä huomasi että Ram asuu Kivikaudella eikä niinkään esim.New York:issa. Ram suu siis Kivikaudella ja on aika luonnonmukainen ihminen.
perjantai 14. lokakuuta 2011
perjantai 7. lokakuuta 2011
tehtävä 4
Hei taas! No, siis uskoisin että kirjani päähenkilö olisi n. 5-10 vuoden päästä aika samanlainen kuin nytkin. Hän vain olisi pidempi (paksumpi) ja naisellisemman näköinen. Hän ei ehkä olisi ihan niin villi ja vapaa kuin nyt. Hän joutuisi huolehtimaan enemmän pienistä, metsästämään ruokaa ja silleen. Kirjani mielenkiintoisin paikka on metsä koska se on aikas jännä paikka.
keskiviikko 5. lokakuuta 2011
tehtävä 3
Hei! Kuten jotkut muistavatkin kirjani nimi on siis Ram ja linnunkuvainen joutsen. Kirjani perustuu kivikaudelle ja päähenkilö on itse Ram. Ram asuu perheineen metsässä/luolassa. Ramin emo (äiti) tekee savitöitä työpajassaan jossa ram saa myös tehdä savitöita. Ramin perheen elinkeinoja ovat mm. marjojenkeräily ja metsästys. Ram ja linnun kuvainen joutsen kirjan on kirjoittanut MaijaLiisa Dieckmann. Kirjani päähenkilön ja minun erot ovat lähinnä siinä että hän asuu luonnon keskellä ja pukeutuu turkiksiin. Minä taas asun kaupungissa ja pukeudun kunnon kangas vaatteisiin. Ram syö aina riista ja marjoja eikä niinkään esim. hampurilaisia.
keskiviikko 28. syyskuuta 2011
tehtävä 2
1.) Terse!!!! Valitsemani "tunnelma" värit ovat: harmaa, vihreä ja ruskea. Valitsin nämä värit koska harmaa tuo mieleeni mietteliäisyyden, vihreä tuo mieleeni metsän ja ruskea = saviruukut. No jos mä kuvaisin tästä kirjasra elokuvan, niin metsä kohtaukset olisivat Hämeenlinnan kaupunginpuistossa. Savi työpaja kohtaus olisi mökilläni luopiosissa. Ja kotikohtaukset myös mökilläni.
tehtävä 1
Oli se blogin luominen aika jännää. Kirjani vaikuttaa aikas kivalta, odotin kyllä vähän erillaista mutta on toikin hyvä. Kirjani nimi on Ram ja linnunkuvainen ruukku. kirjastani nousi esiin esim. se millaisissa paikossa ihmiset asuivat siihen aikaan, mitä he söivät ja muuta sellaista.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)